Kotikonnuille en tietenkään päässyt töiden takia, joka kyllä kieltämättä harmittaa, varsinkin kun kuulin, että siellä on taas koko perhe koossa minua lukuunottamatta. Mutta töitä on ihmisen tehtävä. Enkä minä väitä, että nämä työt olisivat minulle jonkinlainen epämiellyttävä rasite - päinvastoin, pidän työstäni huomattavan paljon. Mukavaa se silti olisi ollut viettää hetki aikaa yhdessä.

Minulla taitaa olla nyt kahdeksas vuosi ravintola-alalla menossa ja niiden aikana kaiken maailman juhlapyhät ovat kyllä menettäneet merkityksensä. Totuushan on se, että silloin kun "tavalliset" ihmiset ovat vapaalla, minä olen töissä heitä palvelemassa. Jos en olisi oppinut vähättelemään juhlapyhien merkitystä itselleni, en varmasti voisi tehdä näitä töitä. Joulu on ainoa pyhä, jolloin tuntuu vähän pahalta olla töissä.

Mutta teille muille - teille, jotka osaatte nauttia tästä ajasta, olette hakeneet pajunkissoja ja maalailleet munia - toivotan oikein ihanaa pääsiäistä! Minäkin voisin sen kunniaksi kehitellä jonkun pääsiäisdrinkin.