Muutama päivä sitten katselin toisella silmällä Dr. Philiä televisiosta. Tänään sitten olen mietiskellyt kyseisen henkilön lohkaisemaa totuutta elämästä. Hän sanoi joten kuten tällä tavalla: "Isäni sanoi minulle kerran, että murehtisit huomattavasti vähemmän mitä ihmiset ajattelevat sinusta, jos vain tietäisit kuinka vähän he sinua ajattelevat." Nerokasta ja niin totta. Minä ainakin pidän itseäni muka niin tärkeänä henkilönä, että kuvittelen muiden ihmisten puhuvan minusta selkäni takana jos vaikka mokaan jotain. Tai toisaalta, jos olen mielestäni tehnyt jotain mahtavaa, ei siitäkään taida kovin moni huudella muille ihmisille. Kyllä tuo kyseinen tv-psykologi on ihan fiksu mies. Tuon lauseen aion muistaa jatkossakin ja uskon, että sen myötä elämäni voi olla paljon helpompaa.

Sitten vielä toinen juttu. Näin viime yönä unta, että vein vaatteitani myyntiin Tampereen Radio-kirppikselle ja jäin voitolle mukavasti siitä hommasta. (Aika tylsä uni tosiaankin...) Todellisessa elämässä en voisi niin tehdä, koska minulla on käsittämättömän vähän vaatteita; tapanani kun on käyttää kaikki vaatteet loppuun ja ostaa uusia vasta pakon edessä. Ehkä se on pihiyttä, tai sitten pidän vain muita kulutustuotteita tärkeämpinä hankintoina. No, kuitenkin huomasin, etten ole aikoihin käynyt kirpputoreilla. Ensi viikolla aion kyllä käydä pienen kierroksen kaupungin kirppareilla ja tehdä jotain kivoja löytöjä. Haastan myös teidät kirpparikierrokselle!