On hauskaa, kuinka manipuloitavissa ihmiset ovat. Loppujen lopuksi on todella helppoa saada asiakas pitämään minusta. Se tarvitsee vain jonkun yksinkertaisen lauseen joka ilmaisee, että olen huomioinut juuri hänen olemassaolonsa ravintolassa. Esimerkiksi tällaiset lauseet toimivat tehokkaasti:

”Oi, onpas sulla ihana paita/kaulakoru/kynsilakka!” (Tämä tietenkin naisille)

”Otatko lonkeron?” (Asiakas on innoissaan, kun tarjoilija muistaa mitä hän tilasi edelliskerralla. Tämä muuten toimii myös päinvastaisella tavalla. Eli jos joku asiakas on jostain syystä ärsyttävä ja tulee tiskille ilmoittaen haluavansa ”samanlaisen”, voi heittäytyä tyhmäksi ja olla kuin ei muistaisi mitä tämä on tilannut aiemmin. Sellainen suututtaa asiakasta ja suo näin ollen ainakin allekirjoittaneelle salaista nautintoa.)

”Missäs olet ollut? En ole nähnyt sua aikoihin.” (Asiakas ilahtuu, kun tarjoilija on huomioinut hänen poissaolonsa.)

Erilaisia tapoja on mieletön määrä ja joinakin päivinä jopa jaksaakin viljellä tämmöistä hyvää mieltä ympärilleen. Tuollaiset pikkuasiat saavat myös asiakkaat muistamaan juuri minut, joka tietenkin on kovin mukavaa. Itseeni toimii myös tehokkaasti erittäin yksinkertainen manipulointikeino, jota kuitenkin valitettavan harva asiakas käyttää: Jättämällä tippiä saa taatusti aurinkoista ja nopeaa palvelua myös seuraavilla asiointikerroilla.