Tällainen väliaikatieto vain tähän kohtaan: Olen nyt kymmenen päivää elänyt kuten uuden vuoden alla lupasin, eli olen syönyt joka päivä marjoja ja vähän yrittänyt myös opetella hedelmiäkin syömään, lähinnä mandariineja ja tuoretta ananasta. Kaurapuuron olen laittanut joka aamu ja tällä viikolla on myös tullut käytyä neljä kertaa salilla. Nyt on pakko sitten tunnustaa, että minulla on niin reipas ja hyvä olo, että voisin vaikka kaataa taloja puhaltamalla. Ei ole edes tehnyt mieli ottaa päivätorkkuja, vaikka urheiltuakin on tullut reilusti ja illaksi olen rientänyt töihin. Iltaisinkaan en ole väsynyt, mutta sammahdan kuitenkin heti sänkyyn mentyäni. Eilen ajattelin, että otan pienet päiväunet, mutta en sitten malttanutkaan makoilla paikoillani vaan imuroin asunnon ja siivosin vessan.

Ei tätä hyvän olon määrää voi järjellä selittää. Iltaisin kyllä tekee mieli ihan hirveästi kaikenlaisia herkkuja, mutta kun en ole ostanut mitään kaappeihin, niin ei auta kuin pureskella kukkakaalta tai raejuustoa. Huomenna tämä homma menee nyt sitten vähän överiksi, kun meillä on siivouspäivä töissä, jonka jälkeen työnantaja maksaa ruoat ja juomat yläkerran ravintolassa. Mutta pakko on ottaa itseään taas tiistaina niskasta kiinni, kun tällä tavalla eläen tuntuu energiaa piisaavaan vaikka koko kylälle.

On se ihmisen elimistö kyllä kummallinen laitos, kun se vaatii suolaa ja rasvaa heti sen haistaessaan. Epäterveellinen ruoka muka maistuukin älyttömän hyvälle. Silti kroppa viestii onnellisuudestaan, kun vain jaksaa elää terveellisesti.